Informationsmöte: Sophämtningen i Stockholms stad

Fastighetsägarna använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att du fortsätter att använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner detta. Läs mer om cookies

Ok

Informationsmöte: Sophämtningen i Stockholms stad

22 september 08:30 - 09:30

Viktig information om entreprenörsbyte för sophämtningen i Stockholms stad – hur påverkas du som fastighetsägare?

Tid: Fredag den 22 september 2017 kl. 8:30 - 9:30
Plats: Fastighetsägarnas hus, Alströmergatan 14, hörsalen -2tr

Frukost serveras från kl. 8:00 i loungen på plan -1 tr.

Anmälan krävs - anmäl dig här

Snart görs ett entreprenörsbyte inom avfallshanteringen i Stockholm. I samband med entreprenörsbytet görs flera förändringar som syftar till att ge stockholmarna en bättre miljö, förbättra hämtpersonalens arbetsmiljö och för att du som kund ska få en ännu bättre service. Men hur påverkas du som fastighetsägare och vad kan du göra för att minimera eventuella störningar i sophämtningen i samband med entreprenörsbytet?

Medverkar gör personal hos Stockholm Vatten och Avfall som berättar om entreprenörsbytet och vad det kommer att innebära för dig som fastighetsägare inom Stockholm stad.

Stockholm Vatten och Avfall kommer att informera om:

  • Sommarens driftstörningar i sophämtningen
  • Upphandlingen som legat till grund för förändringen
  • Hur avtalsstarten går till
  • Hur du som fastighetsägare påverkas och en dialog om vad du kan hjälpa till med för att minimera eventuella störningar i sophämtningen

Efter mötet kommer det finnas möjlighet att ställa ytterligare frågor.